Des del PSUC Viu volem mostrar el nostre suport públic a la denúncia interposada per part d’un dels nostres militants per assetjament laboral i agressió sexual comesa contra la seva persona per part d’un dirigent de Catalunya en Comú.

Davant els fets ocorreguts el mes de febrer d’aquest mateix any, la persona militant va decidir tractar aquest fet per les vies internes habilitades per Catalunya en Comú, confiant d’aquesta manera en els principis que regeixen a l’organització.

No obstant això, des de Catalunya en Comú la víctima ha rebut fustigació, amenaces, persecució i una sèrie de fets de revictimització per part de l’organització, tant a nivell local com nacional. Entre ells, obligar a compartir espai laboral amb el denunciat, responsabilitzar a la víctima dels fets ocorreguts, tractar d’apartar-lo de les seves responsabilitats polítiques actuals o vetar-ho en diferents espais.

A més d’això, volem denunciar que a pesar que la comissió investigadora va establir una sanció, posteriorment ha decidit rebaixar-la en sis mesos, indicant una falta greu de convicció i respecte a l’hora de valorar aquestes situacions. Avui dia la persona sancionada és membre del nou Consell Nacional de l’organització, incomplint-se la sanció d’un any establerta per la pròpia comissió.

Per tots aquests motius, ens veiem obligades no sols a donar suport davant la denúncia interposada davant la justícia sinó també a denunciar públicament el tracte i la gestió per part de Catalunya en Comú davant una situació de tal gravetat.

Per últim, exigim responsabilitats polítiques cap als qui han format part d’aquests fets, així com la revisió dels protocols d’actuació perquè uns fets de tal gravetat no es donin mai més a Catalunya en Comú. Els principis i valors sobre feminisme i cures han de generar un espai segur per a totes les persones, acollir a les víctimes i prevenir davant altres possibles casos.

3 de desembre de 2021